Kundtjänst från himmelen och helvetet

Vilken service man får beror väldigt mycket på vilken person som svarar när man ringer till supporten.

Idag ringde jag Tre för att det varit problem med 3G under långa tider under helgen. Första personen jag pratade med kunde först inget göra eftersom jag inte bor på samma adress som problemet med 3G var. Efter lite ”lirkande” så kunde jag bara göra en felanmälan om jag kunde uppge exakt klockslag och exakt datahastighet upp och ner, samt exakt datum och tid när det fungerade samt att jag var tvungen att ta ut mitt simkort och stoppa in i en annan telefon. Trots att jag hade 2 st telefoner till med samma problem. Personen lovade att ringa tillbaka efter en halvtimme, då jag skulle ta reda på allt detta, men han gjorde inte det.

Sedan kontaktade jag Tre på Twitter, fick svar direkt och de tyckte jag skulle ringa kundtjänst. Jag gjorde det igen efter lite tvekande och denna gång fick jag hjälp direkt. Personen kollade direkt med tekniska avdelningen och de kunde se att de haft problem med datatrafiken i området och att det är problem just nu som de jobbar på att lösa. Jag fick helt enkelt svar på min fråga och ett service- och lösningsorienterat bemötande. Jag frågade personen vad han hette och det var Thai Eklund.

Den första personen jag pratade med kanske kunde sitta och lyssna en dag på Thai såvida inte Tre sparkar honom direkt vilket jag själv skulle göra…

Iaf så tycker jag fortfarande om Tre, men hoppas att de sparkar denna första person (en kille) jag pratade med idag den 24 juni mellan ca 13-13:30. (Det var en tjej som hette Anna som svarade först men kopplade vidare.)

Kundtjänst är viktigt!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *